Kvällsfotografering

Natur & Landskap | 2011-12-30 | 23:54:00 Kommentera här! 2 st

Fick en idé om att ta med mig kameran ut när vi skulle ta hundarna på en kvällsrunda. Blev ju lite svårare än vanligt eftersom klockan var ungefär 23.30, men det gick ganska bra till slut. Var en underbart fin frost ute men fick inte någon bra bild på det.

Noomi

Allmänt | 2011-12-29 | 23:48:35 Kommentera här! 0 st


Idag kl 10.29 föddes mitt söta brorsbarn så nu är jag en stolt faster! Det blev en flicka som ska heta Noomi, underbart. Har inga kamerabilder än eftersom det var fotoförbud på sjukhuset men ni för nöja er med mobilbilder. Andra bilden har Noomis mamma tagit.

Batterigrepp

Övrigt | 2011-12-29 | 18:32:00 Kommentera här! 0 st


Idag kom min försenade julklapp. Som jag har väntat!

Glitter och bokeh

Övrigt | 2011-12-29 | 17:24:58 Kommentera här! 2 st

Ingen lust

Natur & Landskap | 2011-12-27 | 19:36:29 Kommentera här! 1 st


Foto ifrån förra våren.
Har ingen lust för foto just nu. Förhoppningsvis blir det bättre när mitt batterigrepp kommer och jag vill testa osv. Det skickades idag så det kommer nog imorgon eller i övermorgon!

Santa Claus is coming to town

Övrigt | 2011-12-25 | 19:03:26 Kommentera här! 2 st


Foto taget 2010-12-27. Vår balkong.

God Jul på er allihopa! Hann inte blogga igår eller fota vad jag fick i julklapp men jag är väldigt nöjd i alla fall. Just nu är det ett batterigrepp som är påväg hem till mig! Fick även en kameraväska, pengar, presenkort, biobiljetter och lite andra småsaker. Av Jånn så fick jag ett jättefint iphoneskal också.

Bokeh

Övrigt | 2011-12-23 | 20:37:00 Kommentera här! 5 st

Paranormal Activity 3

Musik & Film | 2011-12-23 | 19:34:16 Kommentera här! 2 st


Igår så var det dags att se den efterlängtade "Paranormal Activity 3"! Jag måste erkänna att det var den äckligaste av alla tre. Jag skriker aldrig under filmer men den var riktigt sjuk. Helt klart värd att se. Det var tur att man hade Jånn med sig så jag kunde klämma sönder hans hand. Det blev dock en väldig besvikelse eftersom scenen som är på bilden inte var med i själva filmen.

Christmas spirit

Övrigt | 2011-12-23 | 16:58:11 Kommentera här! 1 st


Igår fick jag och Jånn äran att pynta på vår julgran. Det gick snabbt och vi lämnade ungefär två kassar kvar med juldekorationer men vi blev nöjda i alla fall. Ni får se lite smakprov! Älska att man kan se spegelbilden i hjärtat, lol.

iPhone + instagram

Övrigt | 2011-12-21 | 22:04:55 Kommentera här! 6 st


Japp, såhär har i stort sett min dag sett ut. En halvtimma ungefär spenderades ute på skolgården eftersom brandlarmet gick igång och en jävla massa bilar från brandkåren kom och även från polisen. Läs mer HÄR. Sedan har jag varit glad pga massvis med snö och vi har köpt en mysig julgran. Imorgon kommer Jånn hit med tåget, mys.

Snow

Natur & Landskap | 2011-12-19 | 13:01:45 Kommentera här! 8 st

Kamerautrustning

Allmänt | 2011-12-15 | 16:34:21 Kommentera här! 3 st

Kamera
Canon 550D + Canon BG-E8
Nikon Coolpix L100

Objektiv

Canon EF 50/1.8
Canon EF 18-55/3.5-5.6 IS
Sigma 70-300/4-5,6 DG

Tillbehör
Stativ
Panasonic kameraväska
Manfrotto ryggsäck
Motljusskydd
Canon RC-6 fjärrutlösare
Rengöring till kamera och objektiv

Adobe Photoshop CS5

Nästa inköp
-

Gymnasieproblem

Natur & Landskap | 2011-12-14 | 12:24:07 Kommentera här! 8 st


Arkivbild
Nu ska jag dela med mig med mina gymnasieproblem. Om lite mer än en månad så ska jag ha valt klart allting. Jag har nästan bestämt mig för att gå Samhäll. Jag lutade mot Media innan men ångrade mig sedan för att gå på samhäll. Media verkar roligare men eftersom jag inte är helt säker på vad jag vill bli när jag blir större så känns samhäll som en bättre linje. Fast, på den skolan samhäll är på vill jag egentligen inte gå på. Ska gå dit på öppet hus i alla fall och se hur det ser ut!

Förlåt för att jag tråkar ut er med mina problem.

Julstjärna

Allmänt | 2011-12-12 | 20:01:00 Kommentera här! 4 st


Har ingen julkänsla i överhuvudtaget och det är mindre än två veckor kvar tills det är julafton. Detta året så kommer det även finnas en till liten familjemedlem med på julafton (förhoppningsvis)! Min brors flickvän har beräknad födelse till deras lilla barn imorgon men det kan till och med dröja flera veckor till.

PS. För er som inte fattar så ska jag alltså bli faster!

Fri som en fågel

Djur | 2011-12-12 | 18:35:29 Kommentera här! 1 st


Längtar tills det kommer snö och is så jag kan åka iväg till fågelsjön igen. Det är så otroligt fint där borta med den frusna sjön och alla fåglar som samlas. Dessa bilder är tagna i februari.

Vill ha en riktig jul

Natur & Landskap | 2011-12-09 | 16:28:39 Kommentera här! 1 st


Bild ifrån förra vintern

Okej, hann inte alls blogga igår och jag hade knappt någon lust att blogga så det blev ingenting. Satt och pluggade hela kvällen?! Låter inte alls som mig.
Snön har även försvunnit idag. Blir deprimerad för vill bara att det ska se ut som det gör på bilden. Inte massa regn.

The moon

Övrigt | 2011-12-07 | 15:14:20 Kommentera här! 5 st


Bara för jag aldrig fick någon bra bild på den fina snön ute och att den håller på att smälta så får ni en bild på månen. Tagen i oktober. Har även bloggtorka så ni får nöja er.

Cirkeln

Övrigt | 2011-12-05 | 19:45:49 Kommentera här! 2 st


Idag när jag var på stadsbiblioteket så lånade jag bland annat den här boken. Har läst väldigt mycket om den och den verkar faktiskt väldigt intressant! Hoppas verkligen att jag gillar den för jag brukar vanligtvis inte läsa fantasyböcker. Men innan jag ska läsa denna så ska jag läsa den andra boken jag lånade. KLICKA HÄR för att läsa om Cirkeln eller KLICKA HÄR för att läsa om andra boken jag lånade.

Dexter del 2

Djur | 2011-12-04 | 17:41:58 Kommentera här! 5 st


Jag har klippt ihop en liten video från igår men blev inte riktigt nöjd så är inte säker ifall jag ska visa den någon gång. Men vi får väl se!

December?

Natur & Landskap | 2011-12-04 | 13:50:34 Kommentera här! 1 st


Jag hatar att det är december och att det forfarande ser ut såhär ute. Det ska vara snö inte höstväder. Man kan ju tro att det fortfarande är september/oktober.

Göteborgs universeum

Djur | 2011-12-03 | 20:21:07 Kommentera här! 4 st


Bilderna är tagna 2 november 2011

Har aldrig riktigt visat de här bilderna för någon så det är väl dags att göra det! Jag och min pojkvän åkte iväg till Göteborg för att gå på universeumet tillsammans när han var här under höstlovet. Det var riktigt kul! Det var även bra då jag fick testa mitt nya 50 mm 1.8.

Det roliga är med att på den sista bilden så såg jag inte ens att det var två ormar när jag tog bilden. Såg det senare när jag kom hem, haha.

Dexter

Djur | 2011-12-03 | 17:56:36 Kommentera här! 6 st


Idag åkte jag hem till Josefine för att träffa hennes nya kattunge! Som ni ser på bilderna så är han helt underbar. På bilden längst ner till höger så ser man även hur han älskade min lypsyl (av någon anledning). Jag filmade även lite så kanske kan försöka få i ordning en film någon gång!

OBS. Jag är värd applåder för använde kameran idag för första gången på väldigt länge.

Alingsås

Natur & Landskap | 2011-12-02 | 13:06:05 Kommentera här! 3 st


Bilder från Alla Helgonas dag på Alingsås kyrkogård.

Förbannad jag blir när det aldrig kommer någon snö. Det är andra december och ingen snö har kommit i överhuvudtaget? För att göra allt 'bättre' så har jag även antagligen urinvägsinfektion. Jag vaknade mitt i natten av en obeskrivlig smärta i magen och jag tror det har med att urinblåsan att göra.

Jag är även grymt besviken på mig själv då jag inte har använt min kamera på drygt en månad. Vill bara att det ska bli julafton nu så jag förhoppningsvis tar med foton och så jag kan spendera dagen med min pojkvän och familjen.

Bloggen är igång!

Natur & Landskap | 2011-12-01 | 16:27:01 Kommentera här! 1 st


Nu har jag fått igång min nya blogg! Det tog ett tag (ungefär 1-2 månader) men bättre sent än aldrig! Fick aldrig i ordning min design som jag vill men denna design får duga ett tag i alla fall!